Nowoczesne formy reklamy kuszą swoimi kreacjami, ale mimo tego, że reklama internetowa staje się coraz bardziej popularna, to wciąż dużo prościej dotrzeć do klientów w sposób tradycyjny: publikując reklamy dokładnie tam, gdzie najczęściej przebywają potencjalni klienci. W ostatnich latach prawdziwą furorę robi np. reklama na pojazdach komunikacji miejskiej oraz w ich wnętrzu.
Przewaga reklamy na autobusach nad promocją w innych środkach transportu
Przedsiębiorcy sprzedający swoje produkty i usługi rzadko zdają sobie sprawę z tego, jak potężną formą promocji dla ich biznesu może być reklama na autobusach. Bardzo często szukają nowatorskich form reklamy, inwestują w drogie aplikacje internetowe czy bannery na kultowych portalach społecznościowych, ale zapominają, że klienci najlepiej odbierają reklamy tam, gdzie im się nudzi i nie mają żadnego dodatkowego zajęcia. Nie grają w gry, nie jest im wygodnie trzymać telefon, nie czatują ze znajomymi itd. I tu na plan wchodzi właśnie reklama w autobusach, jako ta, która pozwoli im „zawiesić oko” na czymś odprężającym, poczytać i sprawi, że szybciej minie im podróż. Takie przewagi nad standardowymi reklamami nie ma żaden inny typ promocji
W środku czy na zewnątrz? Gdzie się reklamować?
Ważnym pytaniem, jakie zadają sobie przedsiębiorcy i marketingowcy odpowiadający za zakup dobrych reklam dla swojego klienta jest to, czy lepiej sprawdzi się reklama na autobusach tzn naklejona na zewnątrz pojazdu tak, żeby widzieli ją przechodnie na całej jego trasie czy może reklama w autobusach, dostępna codziennie dla tysięcy pasażerów, którzy w nich podróżują. O korzyściach obu tych opcji można poczytać więcej na stronie https://autobox.com.pl/, ale podstawowe różnice są proste. Mianowicie reklama na autobusach może skutecznie dotrzeć nie tylko do pasażerów, którzy będą do nich wsiadać, ale i do osób, które wcale nie podróżują komunikacją miejską! Będą to kierowcy innych samochodów, piesi spacerujący po chodnikach i mieszkańcy bloków, którzy akurat wyjdą na balkon podczas trasy pojazdu. Z kolei reklama w autobusach dotrze wyłącznie do ich pasażerów, ale za to dłużej zatrzymają oni na niej swoja uwagę.
Statystyki wskazują, że przeciętny pasażer każdą wiszącą w autobusie reklamę czyta w czasie swojej podróży przynajmniej 2 razy i to tylko po to, żeby „zabić czas”, dzięki czemu też lepiej ją zapamiętuje.
Jak przyciągnąć potencjalnego klienta dobrą reklamą w autobusie?
Reklama na autobusach podobnie, jak i tak umieszczona w ich wnętrzu wymaga odpowiedniego przygotowania. Zgodnie z marketingową sztuką powinna być ona wykonana w żywych, energetycznych kolorach, które ściągają spojrzenia oraz być na tyle dużą, żeby wzrok sam do niej wędrował. Wg podobnych reguł powinna być zaprojektowana także reklama w autobusach, przy czym ta musi zawierać treść, a najlepiej więcej treści tak, żeby pasażer miał co czytać, a do tego dawać mu możliwość skontaktowania się z firmą np. prezentując numer telefony, adres e-mail czy adres strony internetowej.